Det føles næsten som i går, men det er ikke desto mindre et helt år siden, at vi fejrede vores navneskifte med kage og konfetti. Og siden da er der sket meget.
Kært barn havde mange navne
Tidligere hed vi primært DFD og Textilia, men hvad du måske ikke ved er, at vi også gik under navnene Maribo Fællesvask, JD Tvätten, St. Heddinge Dampvaskeri, Vithalatvätten og en del flere gode navne.
Det blev ærlig talt lidt besværligt, så beslutningen om ét fælles navn var ikke svær. I det forgange år har vi derfor øvet os i at sige navnet og præsentere os som Textilia – og det var straks en smule sværere.
Desuden har navneskiftet budt på en masse praktiske opgaver med bilerne, på facader, på hjemmesiden og på tekstiler – og måske du også har bemærket, at der har sneget sig et par sommerfugle ind på vores logo.
Sommerfuglene symboliserer vores arbejde med den cirkulære økonomi, som er et helt centralt element i vores forretningsmodel. Vi indkøber, udlejer, vasker og leverer tekstiler med ambitionen om, at intet brugbart kasseres. Dermed opnår vi et cirkulært kredsløb – visualiseret ved sommerfuglene.
Navnet er etableret, nu gælder det fremtiden
Fælles navn harmonerer med fælles værdier, en fælles retning og et fælles arbejde med bæredygtighed.
I løbet af det sidste år har vi derfor arbejdet målrettet med bæredygtighedsagendaen, og det har været en absolut topprioritet at få skabt en fælles intern forståelse for den opgave, vi står overfor, og hvad der kræves af de enkelte afdelinger.
For os handler bæredygtighed om god husholdning, værdi gennem relationer og orden i penalhuset.
Det betyder, at vi vil reducere vores ressourceforbrug og det afledte miljø- og klimaaftryk fra vores aktiviteter, at vi skaber rammer for trivsel, udvikling og værdiskabende relationer, og at vi overholder lovgivningen samt agerer etisk forsvarligt i egen virksomhed og i vores værdikæde.
Hermed omfavner vi de helt centrale aspekter af bæredygtighed, og kompasset for vores arbejde er tydeligt defineret.